loading...

همه با هم

همه با هم

هیچ فعالیت فرهنگی تعطیل نمی‌شود

Modir بازدید : 431 چهارشنبه 04 فروردین 1395 : 13:28 نظرات (0)

حسین نوش‌آبادی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری که 21 اسفند در موزه‌ هنرهای معاصر اهواز برگزار شد اظهار کرد: این سفرها برای آشنایی با ظرفیت‌ها، بررسی نیازها و مشکلات استان‌ها انجام می‌شود و سعی می‌کنیم از نزدیک با موضوعات مختلف و مشکلاتی که پبش می‌آید آشنا شویم.

وی افزود: خبرنگاران چشمان بیدار جامعه هستند و اعتقاد داریم ظرفیتی که مطبوعات کشور دارند قابل توجه و فرصتی ارزشمند است تا مسؤولان بتوانند از نگاه و منظر خبرنگاران مسایل را رصد کنند و برای حل آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

نوش‌آبادی با اشاره به دو رویداد ارزشمند در کشور گفت: یکی از این رویداد‌های مهم که امسال پشت سرگذاشتیم توافق‌نامه هسته‌ای میان جمهوری اسلامی و قدرت‌های جهان است و رویداد دیگر انتخابات هفتم اسفند بود که با حضور حداکثری مردم برگزار شد.

هیچ فعالیت فرهنگی تعطیل نمی‌شود


او با بیان این که برنامه‌های فرهنگی و هنری خود را در سال آینده به تناسب اعتبارات و بودجه‌ای که داریم دنبال می‌کنیم و هیچ فعالیتی تعطیل نمی‌شود تصریح کرد: یکی از اهدافی که ما دنبال می‌کنیم ترویج معارف دینی و گسترش فعالیت‌های قرآنی است چون برنامه‌های قرآنی پیشانی فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که نظام ما اسلامی و دینی است برای همین ترویج معارف قرآنی در صدر برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد اضافه کرد: در استان خوزستان طی سال جاری چندین جشنواره و نمایشگاه قرآنی داشتیم که همچنان ادامه می‌یابد. بر اساس توصیه‌ مقام معظم رهبری درباره تقویت جبهه مومن و انقلابی اعتقاد داریم این جبهه زمانی تقویت می‌شود که فضایل اخلاقی و بصیرت دینی در جامعه رشد پیدا کند.

وی توضیح داد: در بخش تولید فیلم‌های سینمایی بودجه‌های مناسبی برای فیلم‌هایی که متناسب با نیازها و شرایط فرهنگی و مطالبه مردم از سینما است در نظر گرفته‌ایم. همچنین جشنواره‌های سال آینده با قدرت بیشتری دنبال می‌شوند و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور نیمه اردیبهشت در شهر آفتاب با حضور ناشران داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

مطبوعات نقش ارزشمندی در ایجاد وحدت میان اقوام دارند

نوش‌آبادی خاطرنشان کرد: خوزستان با توجه به تنوع و تعدد قومیت‌ها و گستردگی جغرافیایی و سیاسی شرایط خاصی دارد و نیازمند تلاش مسؤولان برای ایجاد احساس امنیت، عدالت و رفاه به دور از نگاه‌های قومی، قبیله‌ای، سیاسی و جناحی است.

وی با بیان این که خوزستان قطب انرژی و کشاورزی است گفت: نقش استان خوزستان در دفاع مقدس بی‌بدیل و ماندگار است که به خاطر این نقش ارزشمند، خوزستان در مسایل سیاسی، اقتصادی، امنیتی و انرژی کشور شایسته پشتیبانی و حمایت بیشتری از سوی مسؤولان است. زندگی مسالمت‌آمیز بین اقوام در استان حاکی از تلاشی است که صورت می‌گیرد. ما اقوام ایرانی را با نژادها، زبان‌ها، آیین‌ها و رسوم مختلف نه تنها تهدید نمی‌دانیم بلکه یک فرصت برای کشور می‌دانیم و در این باره مطبوعات نقش ارزشمندی در ایجاد وحدت میان اقوام دارند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: بودجه تصویبی فرهنگی برای سال آینده در دست بررسی مجلس است اما در مجموع از میزان بودجه سال آینده که دولت در لایحه ارایه داده راضی هستیم چون فکر می‌کنیم دولت با نگاه فرهنگی و با توجه به رویکرد دولت به حوزه فرهنگ و هنر سهم خوبی را در حوزه فرهنگی کشور دیده است و در تلاش هستیم که بودجه پیشنهادی در لایحه سال آینده مورد تصویب مجلس قرار بگیرد.

وی افزود: در صورت تصویب مجلس ما نسبت به سال جاری ٢٥ درصد رشد را در بودجه فرهنگ و هنر خواهیم داشت. در بودجه امسال اعتبارات خوبی در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، توسعه هنرهای نمایشی، تولید فیلم‌های سینمایی فاخر و بازی‌های رایانه‌ای پیش‌بینی شده و به طور نسبی شاهد رشد و پیشرفتی در این بخش‌ها هستیم.

برون‌سپاری به شرط کار فرهنگی است


نوش‌آبادی همچنین در خصوص واگذاری موزه‌ معاصرهای معاصر اهواز به بخش خصوصی اظهار کرد: سیاست دولت برون‌سپاری امور قابل واگذاری در چارچوب ضوابط و قوانین است و در این رابطه نظر شخصی اعمال نمی‌شود بلکه مطابق با چارچوب‌هایی که قانون‌گذار مشخص کرده پیش می‌رویم. ما بسیاری از بخش‌های فرهنگی و هنری خود را که می‌توانیم واگذار و برون‌سپاری می‌کنیم. ستاد و کمیته ویژه‌ای تشکیل شده که آن بخش از حوزه‌های تصدی‌گری دولت را که امکان واگذاری به بخش غیردولتی دارد بررسی می‌کند به شرطی که کاربری آن واحد تغییر نکند و متعهد شوند آن فضا فقط برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری استفاده شود.

او گفت: بخش مهمی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری توسط انجمن‌ها و مؤسسات غیردولتی انجام می‌شود و در حال حاضر بیش از ٢٢ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد با بیش از دو میلیون نفر عضو داریم که حجم عظیمی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این کانون‌ها و انجمن‌ها انجام می‌شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مؤسسات برای توانمندسازی فعالیت‌های فرهنگی و هنری برنامه‌هایی را پیش‌بینی کردند و ما هم برای این که آن‌ها آگاهی بیشتری نسبت به فعالیت‌ها پیدا کنند به آن‌ها مشاوره‌های مختلفی را ارایه می‌دهیم و در عین حال حمایت‌های مالی از آن‌ها صورت می‌گیرد و بخشی از بودجه ما معطوف به فعالیت و توانمندسازی مالی، فرهنگی و آموزش انجمن‌ها است.

برقراری امنیت کنسرت‌ها وظیفه شورای تامین است


او همچنین با اشاره به وضعیت مجوز کنسرت‌ها توضیح داد: ما در چارچوب ضوابط و مقرراتی که داریم به کنسرت‌های موسیقی مجوز می‌دهیم و هیچ کسی با موسیقی سالم و فاخر که با هویت فرهنگی و ملی ما گره خورده و دربرگیرنده هویت اسلامی ایرانی ما باشد مخالف نیست بلکه با موسیقی مبتذال و بی‌بند و بار مخالف‌ایم .تلاش می‌کنیم با سایر نهادها و دستگاه‌هایی که مسؤ‌ولیتی در اجرای برنامه‌های عمومی دارند که یک بخش آن اجرای برنامه‌های فرهنگی و موسیقی است هماهنگ شویم.

نوش‌آبادی اضافه کرد: وظیفه شورای تامین استان‌ها این است که اگر قرار شد کنسرتی در شهر و استانی برگزار شود آن‌ها مقدمات انجام و حمایت لازم برای تامین امنیت آن را بر عهده بگیرند و با تعطیل شدن و اختلال در برنامه‌های فرهنگی و هنری که موجب تضییع حقوق مردم شود مخالف‌ایم و آن را پیگیری می‌کنیم.

نمی‌خواهیم مطبوعات با کمک دولت اداره شوند


وی تصریح کرد: برای این که فشار روی مطبوعات را به حداقل برسانیم سعی کرده‌ایم حق بیمه کارفرما را در رابطه با بیمه کردن خبرنگاران خودمان تقبل کنیم. قبول داریم این کمک‌ها و حمایت‌ها کافی نیست ولی باید به سمتی برویم که رسانه‌ها و مطبوعات در عین حال که مستقل و آزاد هستند بتوانند از حمایت‌ها هم برخوردار شوند و نگرانی‌هایشان به حداقل برسد تا گرفتار پیچ و خم‌های اقتصادی و مالی و اداری نباشند.

او توضیح داد: نمی‌خواهیم مطبوعات با کمک دولت اداره شود بلکه باید نقش آزادی قلم و رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی فارغ از سانسور و فشارها همچنان محفوظ بماند چون اعتقاد داریم مطبوعات و رسانه‌ها آزادند و آزادی مسؤولانه و متعهدانه است اما در عین حالی که آن‌ها را مستقل می‌دانیم حمایت و پشتیبانی مالی را هم در فرآیند پیگیری‌های خود مدنظر داریم.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: چگونگی حل این مشکلات نیازمند تلاش مدیران سطح استان‌ها و ملی است. در هر استانی همه مدیران آن استان مسؤول هستند و فقط مدیران فرهنگی در مقابل مطبوعات مسؤول نیستند چون کار رسانه تنها در ارتباط با وزارت ارشاد نیست و رسانه‌ها کارکردهای مختلفی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی دارند.

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 71
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 216
  • بازدید ماه : 463
  • بازدید سال : 7,303
  • بازدید کلی : 54,188
  • کدهای اختصاصی
    طراحی کارت ویزیت
    دختر خاص مغرور
    کافه اینترنتی
    فان گذر
    تیکه های باحال
    تبلیغ پارسی
    پی سی صدا
    راک شرقی
    پی سی دانلود
    دانلود ویدئو
    تبادل لینک رایگان
    سامسونگ گلکسی
    پدرو رودریگز
    جی بی پوز
    معرفی گل و گیاه
    وب آق حسین
    شکلک کده
    آی تی سنتر
    درباره پسر ها
    پارس تیتراژ
    آب نیست
    وب نوشت عاشقانه
    ستاره بازی
    خاطرات شب یلدا
    بدو عکس
    ایرانسل رایگان
    مروا کامپیوتر
    فایل کده
    تی تی لینک
    شهر کوچک زیبا
    ایران کلید
    دلنوشته های من
    وبسایت پویا
    سر بلاگ
    همه با هم
    تفرجگاه ایران
    98 کلوب
    تفریح و سرگرمی
    سرگرمی
    گیگ دی ال
    کلوپ سرگرمی
    جکستان
    جعبه من
    کندار دانلود
    وبسايتی برای همه
    انصاری
    لینک زیاد
    بيشتر بدانيم
    جکستان شکرستان
    اخبار علم و دانش
    ایران ورک مارکت
    ایران پیکس
    کلبه محبت
    تاپ دانلود
    آخرین امید
    معرفی درختان میوه
    مسیج عشقولانه
    ایران وب دیتا
    ورزشکده
    رادیکال 24
    من تنها
    باران
    ایران پیکسل
    شهر سبز
    آموزش طراحی
    مجله تفریحی
    دانلود رایگان
    جک برای تو
    تنهاترین مرد زمین
    فروشگاه بازی
    نرم افزار رایگان
    سخت افزار جدید
    والپیپر زیبا
    دانلود ما
    پرتو وب
    بهزاد پکس
    دانلود
    پورت 20
    مجرمان بی گناه
    دیوار
    لینک 88
    درهم و برهم
    کتابخانه
    دانلود جدیدترینها
    لینک دانلود
    گیتار در آتش
    ابر دانلود
    وبلاگ
    محمد خلج
    دانلود سریع
    من و خدا
    طراحی میلاد
    کدبانو
    دانلود منیجر
    برترین وب
    نت مارکت
    بهترینم تویی
    استاد نجفی
    کلاس آنلاین ما
    عصر دانلود
    انیمیشن قدیمی
    آبادانیها
    گروه
    دانلود آهنگ جدید
    شب
    تفریحستان
    پساپس
    دانلود فیلم جدید
    دانلود جدید
    اطلاعات کامپیوتری
    آقای مصطفوی
    عشق یکطرفه
    خندانده
    فایلهای 2015 پیش بینی فوتبال پوکر آنلاین